مطالب نوشته شد در آبان ماه 1396

75 درصد مغز شما را تشکیل داده است

75 درصد از عضلاتتان را تشکیل داده است

83 درصد از خون شما را تشکیل داده است

22 درصد از اسکلت بدن شما را تشکیل داده است .

به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها کمک میکند .

درجه حرارت بدن شما را تنظیم میکند .

مفاصل را روغنکاری میکند .

 

منتشرشده در بهداشت وتغذیه
دوشنبه, 22 آبان 1396 06:57

بادام زمینی

خوردن بادام زمینی از گرسنگی شدید جلوگیری می کند و تاثیر مثبتی بر قلب دارد مصرف بادام زمینی از بروز بیماری دیابت نوع دوم و آلزایمر نیز پیشگیری میکند.

منتشرشده در بهداشت وتغذیه

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی امری بدیهی است. زبان انگلیسی در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می‌شود و شما می‌توانید در مسافرت یا در کار خود از این زبان استفاده‌ بکنید. اما اگر هنوز نمی دانید چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم  یا می‌خواهید به بقیه‌ی دوستانتان یک انگیزه‌ی قوی بدهید  دلایل زیر را  بخوانید:

۱٫ زبان انگلیسی پرمخاطب‌ترین زبان استفاده‌ شده‌ی دنیاست. در کل زمین حدود ۴۰۰ میلیون نفر انگلیسی‌ زبان وجود دارد و ۵۰۰ میلیون نفر نیز انگلیسی را به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. پس در کل حدود یک میلیارد نفر در دنیا زبان هم را متوجه می‌شوند. آیا دوست ندارید شما هم به ‌‌آنها بپیوندید؟

5- حدود ۸۰% اطلاعات کامپیوتر‌ها به انگلیسی پردازش می‌شوند. یادگیری فنون کامپیوتر برای افرادی که به انگلیسی تسلط دارند فوق‌العاده راحت تر است.

۳٫ زبان انگلیسی زبان رسمی اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ی جهان است. حدود نیمی از روزنامه‌های منتشر‌شده‌ی جهان به زبان انگلیسی است. تنها در کشور هند سه هزار مجله‌‌ی انگلیسی‌ زبان منتشر شده است. اگر دوست دارید همیشه با آخرین اطلاعات و اخبار به‌روز باشید، یادگیری زبان انگلیسی خیلی به دردتان خواهد خورد.

۴٫ زبانی که بیشتر مردم دنیا در حال یادگیری هستند انگلیسی می‌باشد. در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر در حال یادگیری این زبان اند. در کشور چین ۲۵۰ هزار نفر از طریق تلویزیون انگلیسی یاد می‌گیرند!

٫5 بیش از ۸۰% از صفحه‌های اصلی سایت‌ها به زبان انگلیسی‌ است. یعنی با دانستن انگلیسی شما حداقل با موضوع ۸۰ درصد از سایت‌ها آشنا می‌شوید.

۶٫ حدود ۷۰% ایمیل‌های دنیا به زبان انگلیسی فرستاده می‌شوند! آیا شما هم به استفاده از اینترنت علاقه دارید؟ اگر این‍‌طور است یادگیری انگلیسی برای شما ضروری است.

۷٫ مسافرت آسانترخواهد شد, شما می‌توانید در حین سفر به ۴۵ کشور انگلیسی زبان لذت بیشتری ببرید و نیازی به راهنما یا مترجم نداشته باشید.

۸٫ یادگیری این زبان می‌تواند یک مزیت برای پیدا کردن کار یا مهاجرت حتی به کشور‌های غیر انگلیسی‌ زبان برای شما محسوب شود.

۹٫ با یادگیری زبان جدید دید شما را نسبت به زندگی بازتر خواهد کرد و  ذهنتان نیز تقویت می‌شود.

منتشرشده در زبان انگلیسی
یکشنبه, 21 آبان 1396 08:58

آموزش

منتشرشده در زبان انگلیسی
یکشنبه, 21 آبان 1396 08:52

فواید مصرف روزانه سبزیجات

سبزیجات نارنجی مانند هویج و کدو تنبل دارای بتاکاروتن می باشند. بتاکاروتن رنگدانه ای است که در صورت نیاز بدن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این ماده بدن را در مقابل سرطان ها محافظت می کند.

سبزیجات برگ سبز از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردارند در این سبزیجات کاروتنوئیدها، ساپونینها، لوتئین و فلاوونوئیدها یافت می شوند این سبزیجات فیبر، فولات و بتاکاروتن مورد نیاز بدن را دارا می باشند. این مواد بدن را در مقابل چند نوع سرطان حفظ می نمایند. کرفس، اسفناج، بروکلی و جعفری از جمله سبزیجات برگ سبز می باشند.

سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه و کلم بنفش دارای انواع مختلفی از فیتوکمیکالها می باشند.

فیتوکمیکالها اثر رادیکالهای آزاد را از بین می برند. لیکوپین یکی از فیتوکمیکالها است که پوست بدن را در مقابل اشعه خورشید محافظت می کند و کارکرد بهتر غده پروتستات را در بدن موجب می گردد. 

سبزیجات خانواده کلم نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشند به گفته محققان تغذیه این سبزیجات در پیشگیری از سرطانها موثر می باشد ایندول موجود در انواع کلم در ایجاد خاصیت ضدسرطانی کلم نقش دارد. از سبزیهای خانواده کلم می توان از بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و کلم بنفش نام برد.

اکثر سبزیجات دارای ویتامین C فراوان هستند. ویتامین C نقش مهمی در پیشگیری از سرطانها دارد.  ویتامین C  به وفور در سبزیجاتی مانند فلفل، بروکلی و گوجه فرنگی یافت می شود. 

سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر می باشند. طبق نظر متخصصان تغذیه فیبر موجود در سبزیها در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش اساسی دارد فیبر قسمتی از سبزیجات را تشکیل می دهد که بدن انسان نمی تواند آنرا هضم نماید بنابراین فیبر به خودی خود خاصیتی ندارد اما وجود فیبر در غذای مصرف شده کار دستگاه گوارش را آسان تر می کند و سرعت تخلیه روده ها بالاتر می رود مواد سرطانزا با فیبر ترکیب شده و از بدن خارج می شوند. فیبر موجود در سبزیجات به رشد باکتری های مفید روده نیز کمک می کند. پیروی از رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی مواد فیبردار باشد، ریسک ابتلا به سرطان روده را تا حد بسیاز زیادی کاهش می دهد. تمام سبزیجات حاوی فیبر فراوان می باشند. البته باید اضافه نمود که مصرف بیش از اندازه مواد فیبردار در تغذیه عوارض و اختلالاتی در  جذب املاح معدنی به همراه دارد.

منتشرشده در بهداشت وتغذیه

درباره ما

در خرداد ماه سال 95مراحل اجرایی راه اندازی مدرسه کلید خورد به یاری خدا بر آن هستیم تا با استفاده از آخرین شیوه های نوین آموزشی و تربیتی در کشورمان و با بهره گیری از تکنولوژی روز ،معلمانی توانا و به روز و متخصص و در سایه فضایی امن و شاد و دلپذیر افقی نو و گسترده در عرصه تعلیم وترسیم کرده و خلاهای معنا دار وفاصله های نگران کننده ای که میان سطح کیفی آموزش در استان محروم ما و استانهای برخوردار شرکت را به حداقل برسانیم...

بالا
ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم.ادامه استفاده شما از کوکی ها در سایت رضایت شما را از کوکی ها نشان می دهد. مشاهده جزئیات