شاید در نظر بسیاری از والدین بزرگ ترین دغدغه و حتی مهم ترین درخواست از فرزند، درس خواندن باشد، اگرچه اهمیت این موضوع یعنی موفقیت در تحصیل بر کسی پوشیده نیست اما باید بپذیریم که درس خواندن همه زندگی فرزندان نیست و آن ها باید بتوانند در هر دوره ای از زندگی و در مواجهه با هر موقعیت و بحرانی گلیم خود را از آب بکشند، اما برای این که فرزندانمان بتوانند به خوبی از پس مسئولیت های خود در زندگی برآیند باید از دوران کودکی حس مسئولیت پذیری را در آنان تقویت کرد.

واگذار کردن برخی از امور شخصی و حتی کارهای خانه به آنها با توجه به میزان توانمندی هایشان از جمله روش های موثر در آموزش و تقویت حس مسئولیت پذیری در کودکان است. در این صورت است که کودکان حس مشارکت و همکاری را تجربه می کنند و از این که می توانند مهارت هایشان را برای کمک به شما به کار گیرند، به خود می بالند و احساس مهم بودن می کنند، اما دادن وظایف کوچک به کودکان فوت و فن های ظریفی دارد

مسئولیت پذیری چیست؟

به طور کلی مسئولیت پذیری یعنی قابلیت پذیرش و به عهده گرفتن کاری که از کسی خواسته شده است،البته مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول می کند و باید حتما انجام بگیرد. اما وقتی از کسی خواسته می شود مسئولیتی را بپذیرد، باید برای او کاملا مشخص شود موضوع درخواست چیست و در برابر به عهده گرفتن آن، چه چیزی به دست می آورد. مسئولیت پذیری ویژگی هایی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

* نکته بسیار مهم درباره مسئولیت این است که اجباری برای پذیرش درخواست وجود نداشته و در واقع مسئولیت، انتخابی آگاهانه است، درست مثل قراردادی نانوشته که همه اجزای آن برای طرفین مشخص است.

* پذیرفتن مسئولیت همچنین نباید با احساس گناه یا بدهکاری یا اعمال زور و مبارزه همراه باشد، بلکه باید بدون فشار مالی یا عاطفی مطرح شود. اگر فردی احساس کند با زور او را مجبور به انجام کاری کرده اند، ممکن است خود او هم چنین روشی را در پیش بگیرد، یعنی علاوه بر نپذیرفتن آن مسئولیت، سعی کند از طریق زورگویی یا لجبازی به خواسته های خود برسد.

انواع مسئولیت پذیری

به طور کلی می توان دو نوع مسئولیت پذیری را مشخص کرد: مسئولیت پذیری شخصی و مسئولیت پذیری اجتماعی. مسئولیت پذیری شخصی و خانوادگی، وظایف شخصی اولیه ای هستند که بیشتر کودکان خودشان در سنین پایین انجام می دهند، مثل مسواک زدن، شستن دست ها و لباس پوشیدن.

برخی والدین انجام این وظایف را کافی می دانند، اما باید به کودکان وظایفی درباره کارهای خانه نیز محول کرد تا علاوه بر مسئولیت پذیری شخصی و خانوادگی، مسئولیت پذیری اجتماعی را نیز بیاموزند و در مقابل دیگران احساس مسئولیت داشته باشند.

آموزش مسئولیت پذیری را از چه زمانی باید شروع کرد؟

برای آموزش مسئولیت پذیری، هیچ گاه زود نیست. همان طور که گفته شد یکی از روش های موثر آموزش مسئولیت پذیری کودکان، واگذار کردن کارهای روزمره به آن هاست. کودکان دو، سه و چهار ساله عاشق کمک کردن هستند! پس از این ویژگی آن ها استفاده کنید و آن ها را دست کم نگیرید. البته در این زمینه، مرحله رشدی کودک و کارهایی را که می تواند انجام دهد در نظر داشته باشید. به عنوان مثال کودکان در سن دو سالگی قادرند لباس های کثیف را در سبد رختشویی بریزند، اسباب بازی ها را پس از بازی جمع آوری و هنگام شست و شوی لباس ها به کمک شما لباس های تیره را از لباس های روشن جدا کنند. در سن سه سالگی نیز قادرند جوراب های شسته شده را با کمک رنگ و شکل شان جفت کنند، به یک گیاه آب دهند، چیزی را که زمین می ریزد پاک کنند و ظرف خود را از روی میز جمع کنند. در سن چهار سالگی نیز باید قادر باشند ظرف ها، قاشق ها و دستمال سفره ها را روی میز بچینند، حوله ها را تا کنند، گردگیری کنند، در مرتب کردن رختخواب خود کمک کنند، شیر بریزند و با یک جاروی کوچک زمین را جارو کنند. بنابراین می توانید با توجه به توانایی فرزندتان، از همین سنین اقدام به دادن وظایف خانه به آن ها کنید.

چگونه باید وظایف خانه را به عهده کودکان گذاشت؟

کارهای منزل از نظر والدین کارهایی کوچک و تکراری هستند که همیشه در خانه انجام می شوند، اما در نظر بسیاری ازکودکان این کارها بسیار مشکل و ناخوشایندند و معمولا با بحث و جدل های زیادی همراه است. برای واگذاری کارهای منزل به کودکان تان نکات زیر را در نظر بگیرید.

۱ – کودکان را دست کم نگیرید: اغلب والدین کارهایی را که کودکان قادر به انجام شان هستند پایین تر از حد واقعی در نظر می گیرند. آن ها حتی ممکن است کارهایی را برای کودکانشان انجام دهند که خود آن ها به خوبی قادر به انجامش هستند.

۲ – وظایفی را واگذار کنید که مناسب سن کودکان باشد: اگر وظیفه ای که به او می دهید برای سنش مشکل باشد، ناامید و دلزده خواهد شد. اما اگر کارها طوری باشند که کودک از عهده انجام آن ها به خوبی برآید، به این ترتیب تشویق می شود و می خواهد کارهای بیشتری انجام دهد.

۳ – به خاطر داشته باشید کلید کار «سادگی» است: کودکان خردسال عادت دارند به محدوده کوچکی توجه کنند. بنابراین انجام کارهایی را به او بسپارید که در یک محدوده کوچک باشد تا او را خسته نکند.

۴ – دقیقا مشخص کنید انتظار دارید چه کاری انجام دهد: در واقع به او نشان دهید چگونه این کار را انجام دهد.

۵ – تا جایی که ممکن است کارهای او را اصلاح نکنید: تصحیح کردن، ناخودآگاه این پیام را به کودک منتقل می کند که تلاشش به اندازه کافی خوب نبوده است. بنابراین به جای توجه به مقدار کاری که انجام داده است، به تلاشش توجه کنید و از سرزنش کردن او نیز بپرهیزید. سرزنش کردن سبب می شود کودک تصور کند هرگز نمی تواند شما را راضی نگه دارد بنابراین دست از تلاش بر می دارد. به یاد داشته باشید با گذشت زمان، کودک در کارهایش مهارت پیدا می کند، بر آن ها مسلط می شود و از عهده انجام کارها بهتر بر می آید.

۶ – به جای جملات منفی از جملات مثبت استفاده کنید: مثلا به جای «اگر لباس های مهمانی را در نیاوری…» از این عبارت استفاده کنید «اگر میخواهی بازی کنی اول باید لباس های مهمانی را در آوری.» بدین ترتیب اگر چند بار این جملات را تکرار کنید، انجام این کارها برای کودک به شکل عادت در می آید و دیگر نیازی نیست کارها را مرتب به او یادآوری کنید.

۷ – عواقب اشتباه یا سهل انگاری را بپذیرد: کودک باید از انتخاب خود درس بگیرد. بنابراین کاری کنید عواقب سهل انگاری یا اشتباهش را بپذیرد. به عنوان مثال اگر کودک از جمع کردن اسباب بازی هایش در اتاق پذیرایی سر باز می زند، اسباب بازی ها به مدت دو روز از دسترس او دور نگه داشته شوند، اگر لیوان شیر را می ریزد، به او دستمالی برای تمیز کردن داده شود یا اگر به خاطر اتلاف وقت سرویس را از دست می دهد، با اتوبوس به مدرسه برود.

۸ – در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنید: بروز خشم و عصبانیت فقط کارها را دشوارتر می کند. اگر فرزندتان تمایل ندارد کاری را انجام دهد، به طور واضح و فقط یک بار دیگر کاری را که قرار بوده انجام دهد به او یادآوری کنید. بهتر است این یادآوری نیز همراه با شوخی باشد. مثلا بگویید «لباس های ریخته شده کف اتاق صدات می کنند. کی می خوای جواب شون رو بدی؟!» در مواقعی نیز که فرزندتان کارها را با شلوغ کاری انجام می دهد، به جای بروز خشم، برای او مشخص کنید این شلوغ کاری ها فقط برای یک بار قابل تحمل اند و برای بار دوم تنبیه در پی خواهند داشت.

۹ – تأکید کنید در قبال انجام کارهایش پاداشی دریافت نمی کند: کودک باید بداند مانند دیگر اعضای خانواده وظایفی دارد که باید انجام بدهد، بدون این که انتظار پاداشی داشته باشد. البته تشویق های کلامی را فراموش نکنید و رفتارهای پسندیده فرزندتان را جلوی خودش به زبان بیاورید. این کار باعث می شود با شور و شوق بیشتری دوباره آن کار را تکرار کند و در خاطرش ماندگار شود.

۱۰ – با همسرتان هماهنگ باشید: اگر تصمیمی گرفتید و از فرزندتان خواستید کاری را انجام بدهد، قاطعیت به خرج دهید و درباره قوانین خانه و انتظارات تان از کودک، به صورت شفاف و واضح با او صحبت کنید.

۱۱ – فراموش نکنید که خودتان الگوی خوبی برای آن ها باشید: اگر از فرزندتان می خواهید وسایلش را سر جایش بگذارد، خودتان باید در منزل این کار را انجام دهید و وسایل تان را دور و بر خانه پرت نکنید!

 

تقویت حافظه‌  برای همه‌ی افراد یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.تقویت حافظه برای دانش‌آموزان و دانشجویان که در حال درس خواندن و فراگیری دانش هستند، اهمیت بیشتری دارد.

دو نوع حافظه داریم: حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت
هر آنچه که یاد می‌گیریم، ابتدا در حافظه کوتاه مدت جای می‌گیرد. این حافظه محدودیت گنجایش دارد. سپس وارد حافظه بلند مدت می‌شود که محدودیت گنجایش ندارد. مطالبی که وارد حافظه بلند مدت می‌شوند، فراموش نخواهند شد. بنابراین برای درس خواندن، باید مطالب را وارد حافظه بلند مدت کنیم.

حافظه قابل تقویت شدن است و برای آن راهکارها و روش‌های بسیاری ارائه شده است. در این مقاله تعدادی از راهکارهای تقویت حافظه ارائه شده‌است.

۱- مطالب جدید و ناآشنا را بیاموزید

قدرت حافظه مغز مانند قدرت عضلات بدن است. هر چقدر بیشتر از آن کار کشیده شود، قوی‌تر می‌شود. بنابراین سعی کنید از مغز خود کار بکشید. البته همه فعالیت‌های مغزی مناسب نیستند.

باید فعالیت‌هایی را انجام دهید که جدید باشند و برای انجام آنها، تلاش ذهنی زیادی نیاز داشته باشید و ذهنتان به چالش کشیده شود. برای مثال وقتی یک نوازنده ویولن قطعه دشواری را بنوازند که بر آن مسلط است، در واقع ذهن خود را دچار چالش نکرده است اما نواختن یک قطعه هر چند ساده برای اولین بار، به اندازه کافی چالش برانگیز است.

همچنین باید فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید آن را از اولین سطح شروع کنید و به تدریج مهارتتان را افزایش دهید. هنگامی که با یک سطح دشوار از مهارت مورد نظر، احساس راحتی کردید، می‌توانید به سطح بالاتر بروید.

۲- ورزش کنید

تمرینات فیزیکی و بدنی به هوشیار ماندن مغز شما کمک می‌کند. فعالیت‌های بدنی اکسیژن را در مغز شما افزایش می‌دهد و خطرات احتمالی آسیب زننده به حافظه مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را به حداقل می‌رساند.

تمرین‌های هوازی به خصوص برای مغز بسیار مفیدند. بنابراین فعالیت‌هایی انتخاب کنید که خون را در رگ‌هایتان پمپاژ می‌کند.
همچنین فعالیت‌هایی که به هماهنگی دست و چشم و مهارت‌های پیچیده حرکتی نیاز دارند، برای مغز بسیار سودمندترند.

 

۳- تغذیه مناسب داشته باشید

بحث تغذیه مناسب برای تقویت حافظه بسیار گسترده و تخصصی است. در اینجا به طور کلی به خوردن چند ماده‌ مغذی اشاره می‌کنیم. مصرف گردو، کشمش، خرما و عسل برای وعده صبحانه توصیه می‌شود.

ماهی، سویا، عدس، ذرت، شیر، زرده تخم مرغ، تخم آفتابگردان، جوانه گندم، بادام زمینی، جودوسر و زنجبیل نیز از جمله مواد مفید برای تقویت حافظه هستند. مصرف سبزیجات و میوه‌ها و چای سبز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و حفاظت از رادیکال‌های آزاد مغز، توصیه می‌شود. 

شکلات تلخ در همه جای دنیا به‌عنوان غذای مغز شناخته می‌شود زیرا با افزایش جریان خون در بدن، حجم بالاتری از خون و اکسیژن را به مغز می‌رساند و باعث تقویت حافظه می‌شود.

توجه داشته باشید که در مصرف این مواد غذایی زیاده‌روی نکرده و تعادل را رعایت کنید.

استفاده زیاد از سردیجات مانند ماست ترش، دوغ، پنیر، گوشت گاو و… تاثیر منفی بر حافظه دارند. همچنین پژوهش‌های اخیر نشان داده است، مصرف خوراکی‌های پر‌چرب به خصوص فست فودها کارکرد مغز را کاهش داده و خطر بروز آلزایمر را افزایش می‌دهند.

مایعات کافی مصرف کنید. حدود ۸۰ درصد مغز شما از آب تشکیل‌شده است. اگر دچار کمبود مایعات باشید، مغزتان نمی‌تواند به‌درستی کار کند. بنابراین حتماً در طول روز حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

۴- به میزان کافی بخوابید

کثر افراد بزرگسال به ۵/۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. حتی یک یا دو ساعت خواب کمتر از این میزان، روی عملکرد مغز از جمله حافظه، تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که خوابیدن برای تقویت حافظه ضروری است و حتی ثابت شده است که فعالیت‌های اصلی تقویت حافظه در طول عمیق‌ترین مراحل خواب رخ می‌دهد.

۵- روابط اجتماعی داشته باشید

 

انسان موجودی اجتماعی است. ما به تنهایی نمی‌توانیم زنده بمانیم و نیازهایمان را برطرف کنیم. ارتباط با دیگران بهترین تمرین برای تقویت حافظه و مغز است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند داشتن روابط دوستانه سالم، نه تنها منجر به سلامت هیجانی و عاطفی فرد می‌شود بلکه سلامت مغز او را نیز بهبود می‌دهد.

در مطالعه‌ای که در دانشکده سلامت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شده است، پژوهشگران دریافته‌اند افرادی که فعالیت‌های اجتماعی بیشتری دارند، با سرعت کمتری دچار آلزایمر می‌شوند.

۶- زیاد بخندید

حتما شنیده‌اید که می‌گویند ” خنده بر هر درد بی درمان دواست”.این ضرب المثل در مورد مغز و حافظه کاملاً صدق می‌کند. هر یک از احساسات ناخوشایند در ناحیه خاصی از مغز محدود شده‌اند که عمل خندیدن بخش بزرگی از آن را درگیر خود می‌کند و جایی برای دیگر احساسات باقی نمی‌گذارد.

علاوه براین گوش دادن به لطیفه‌های دیگران و انجام شوخی با دوستان، قسمت‌‌هایی از مغز را فعال می‌کند که مربوط به یادگیری و خلاقیت هستند. روانشناس آمریکایی، «دنیل گلمن»، در کتاب معروف خود، به نام «هوش هیجانی»، می‌نویسد:«خنده، به افراد کمک می‌کند تا گسترده‌تر فکر کنند و آزادانه‌تر با دیگران همراه شوند».

روش‌هایی برای بهتر به خاطر سپردن

مطالبی که به زبان حافظه شما باشند، در ذهنتان باقی می‌مانند. بنابراین شما ابتدا باید بدانید چه طور مطالب را به زبان حافظه‌تان درآورید. برای این منظور، روش‌هایی ارائه شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

– دسته بندی اطلاعات:

 

ذهن شما اطلاعات دسته بندی شده را بهتر فهمیده و در نتیجه بهتر به حافظه شما انتقال خواهد داد. اطلاعاتی مثل اعداد و عبارات پیچیده را می‌توان به بخش‌های کوچکتری تقسیم کرد و هر بخش را به طور جداگانه به یاد سپرد.

شما هر روز به طور ناخودآگاه برای به خاطر سپردن شماره تلفن، شماره موبایل، کد ملی یا شماره عابر بانک از این روش استفاده می‌کنید.

– ربط دادن به داستان:

یک داستان غیر مرتبط پیدا کنید و آن را به مطلبی که می‌خواهید به خاطر بسپارید، ربط دهید. به این ترتیب با یادآوری داستان، آن مطلب را نیز به خاطر می‌آورید.

– استفاده از حروف اول:

برای آنکه عبارت پیچیده‌ای را به یاد بسپارید، از حروف اول کلمات آن عبارت، کلمه‌ای بسازید که دربردارنده آن عبارت باشد.
به عنوان مثال، به جای حفظ و به یادسپردن عبارتی مانند «نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، با قرار دادن حروف ابتدایی کلمات آن در کنار یکدیگر، واژه «نهاجا» را به خاطر می‌سپارید که نه تنها دربردارنده مفهوم اصلی آن است، بلکه به راحتی در حافظه ثبت می‌شود.

همچنین می‌توانید حروف ابتدایی چند واژه که برای یک موضوع واحد هستند را کنار هم قرار دهید.

به عنوان مثال برای به یاد سپردن پر تیراژترین آثار ویلیام شکسپیر می‌توان تنها کلمه “هاشم” را به یاد سپرد که از حروف ابتدایی واژه‌های “هملت”، “اتللو”، “شاه لیر” و “مکبث” ساخته شده است.

– استفاده از تصویر سازی ذهنی:

تصویر سازی ذهنی یکی از بهترین تکنیک‌ها برای تقویت حافظه است. برای به خاطر سپاری کلمات، یک تصویر دیداری را در ذهن تداعی کنید. تصاویر زنده، رنگارنگ و سه بعدی مطالب را بهتر به یاد شما می‌آورند.
مشهورترین مثال برای این روش، کدینگ‌های آموزش زبان انگلیسی است که امروزه بسیار رایج شده است.

– ریتم سازی:

یکی از روش های موثر و کاربردی یادسپاری، استفاده از ریتم‌سازی است. به این معنا که تعدادی کلمه مرتبط به هم به وسیله یک ریتم و آهنگ خاص به یاد سپرده می‌شوند.
نمونه عینی این روش‌، شعرگونه‌هایی است که برای حفظ و یادسپاری نام امامان شیعه ساخته شده است.

۱ – به پیش نیاز منابعی که می خوانی توجه کن

اگر مطالب پیش زمینه اصلی را یاد نگرفته باشی حتی اگر مطالب جدید را حفظ کنی باز هم احتمال فراموشی مطلب وجود دارد؛ مثلا در درس عربی تا صرف فعل را یاد نگرفته باشی، نمی توانی فعل ماضی و مضارع بسازی .پس قبل از یادگیری درس حتما سعی کن ضعف خود را در مطالب قبلی مرتبط از بین ببری.

۲ – قبل از ورود به کلاس و شروع درس، حتما به پیش خوانی درس جدید اقدام کن تا با پیش زمینه فکری با درس جدید رو به رو شوی.

۳ – سعی کن مطالب درسی را سر کلاس یاد بگیری

در کلاس حضور فعال داشته باش.سوال بپرس و تا درس را نفهمیده ای از کلاس خارج نشو.

۴ – تمرین زیاد حل کن

تمرین باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغزت خواهد شد .

۵ – مرور مطالب کلید رفع فراموشی است

هر شب در برنامه درسی خود مطالب را مرور کن.

۶ – سعی کن بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنت ارتباط برقرار کنی تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

۷ – مطالب یاد گرفته شده را دوباره در نقش معلم تدریس کن

این تدریس می تواند برای یک دوست یا شاگردان فرضی باشد.

۸ – سعی کن در زمان یادگیری مطلب تمرکز کامل داشته باشی و عوامل مخل تمرکز را به حداقل برسانی .

۹ – خلاصه برداری و یادداشت برداری حین مطالعه به رفع فراموشی کمک می کند .

۱۰ – تحقیقات نشان داده است روش سوال گذاری در ابتدای مطالعه نیز به یاد آوری مطلب کمک خواهد کرد .

۱۱ – اضطراب، عجله و شتاب در یادگیری مطلب باعث فراموشی آن ها می شود.

۱۲ – همچنین به یاد داشته باش که اگر مطلبی را یاد گرفتی، یک روز بعد، ۱۰ روز بعد، یک ماه بعد و ۴ماه بعد باید آن را مرور کنی، تا آن مطلب یک سال در حافظه ات تثبیت شود.

 

 

بایدها و نبایدهای اخلاقی

از آن جا که انسان موجودی ادراکی است و کارهای خود را با اختیار و اراده انجام می دهد تا آن جا که می فهمد آنها را بر اساس «باید» و «نباید» تنظیم می کند؛ اما آن جا که ادراک ندارد خود را آزاد می پندارد؛

مثلا می گوید من در هوای سرد باید لباس ضخیم بپوشم تا سرما نخورم و در هوای گرم باید لباس نازک بپوشم تا از گرما آسیب نبینم چنانکه در گرسنگی و سیری این چنین است.

انسان در فصول گوناگون، تصمیمهای مختلفی می گیرد و بایدها و نبایدهای گوناگونی دارد، حتی در شبانه روز نیز بایدها و نبایدهای گوناگونی دارد؛ زیرا حوادث یکسان نیست؛

مثلا گاهی، وقت کار و گاهی وقت استراحت است. این بایدها و نبایدها از کیفیت برخورد انسان با حوادث، پیدا می شود؛ به عبارت دیگر،

انسان بایدها و نبایدها را بر اساس روابطی که بین خود و جهان تکوین می بیند تنظیم می کند. این که می گوید: «من باید این کار را انجام بدهم» ،

خود وظیفه و توصیه اخلاقی است؛ اما وقتی می گوید: «من اگر این کار را بکنم، چنین اثری دارد و اگر آن کار را نکنم، آن اثر را ندارد» کار اخلاقی نیست.

برای از بین تاریکی ، شمشیر نکش

خشمگین نشو ..............

فریاد نزن ........

برای از بین بردن تاریکی، چراغ روشن کن . تاریک اندیشی ، قفلی است که تنها با کلید روشن اندیشی باز می شود.

راز تغییر کردن در این است که کل انرژیتان را روی ساختن " عادات جدید" متمرکز کنید ، نه روی جنگیدن با " عادات قدیمی " سقرات

۱. افزایش آرامش و کاهش استرس

۲. تقویت ذهن و حفاظت از آن

۳. تحریک ذهنی و پیشگیری از آلزایمر

۴. داشتن خواب راحت‌

۵. افزایش همدلی

۶. مقابله با افسردگی با مطالعه‌ی کتاب‌های خودیاری

۷. افزایش آگاهی

۸. گسترش دایره‌ی لغات

۹. تقویت حافظه

۱۰. تقویت مهارت تفکر تحلیلی

۱۱. افزایش تمرکز

۱۲. بهبود مهارت نوشتن

۱۳. آرامش خاطر

۱۴. مطالعه، یک سرگرمی رایگان برای زندگی باکیفیت‌تر

اگر می خواهید فرزندانتان خلاق و باهوش شوند برایشان داستان تخیلی بخوانید

اگر می خواهید که آنها بیشتر باهوش  باشند برایشان داستان تخیلی بیشتری بخوانید ! آلبرت اینشتین

قانونی در روانشناسی می گوید:

 

اگرشما تصویری درذهن خود ازآنچه می خواهیدباشید، تشکیل  دهید

واین تصویرذهنی را به صورت طولانی حفظ کنید ، دقیقاً  همان خواهیدشدکه فکرکرده اید.

مدارس چین به دانش آموزان اجازه می دهند پتو وبالش بیاورندوسط روز نیم ساعت بخوابند.

معلم ها معتقدند که چرت وسط روز هم ذهن کودکان را آماده می کند وهم انرژی آن ها را بیشتر می کند

درباره ما

در خرداد ماه سال 95مراحل اجرایی راه اندازی مدرسه کلید خورد به یاری خدا بر آن هستیم تا با استفاده از آخرین شیوه های نوین آموزشی و تربیتی در کشورمان و با بهره گیری از تکنولوژی روز ،معلمانی توانا و به روز و متخصص و در سایه فضایی امن و شاد و دلپذیر افقی نو و گسترده در عرصه تعلیم وترسیم کرده و خلاهای معنا دار وفاصله های نگران کننده ای که میان سطح کیفی آموزش در استان محروم ما و استانهای برخوردار شرکت را به حداقل برسانیم...

بالا